Twoja strona internetowa to więcej niż tylko witryna – to klucz do zdobywania klientów. W ułamku sekundy odwiedzający oceniają, czy warto dalej eksplorować Twoje treści.
Dobre pierwsze wrażenie może zwiększyć zaufanie i zachęcić do działania. Dlatego warto zainwestować w profesjonalny design strony. Zobacz kilka ważnych statystyk, które pokazują, dlaczego w 2024 roku warto postawić na jakość.
#1
"75% konsumentów przyznaje, że ocenia wiarygodność firmy na podstawie designu jej strony internetowej."
Aż 75% osób uważa, że oceniają wiarygodność biznesu przez pryzmat jego strony internetowej. Dobra i angażująca strona, z wszystkimi ważnymi elementami na wyciągnięcie ręki klienta, zdecydowanie zwiększa ich zadowolenie. Pomaga to budować zaufanie do Twojej firmy i skłania do dalszych działań, tj. zakupu.
#2
"Już w ciągu 50 milisekund (to tylko 0,05 sekundy) użytkownicy tworzą sobie opinię na temat Twojej strony, która decyduje o tym, czy im się podoba, czy zostaną na niej, czy ją opuszczą."
Nawet jeśli odwiedza Cię tysiące użytkowników dziennie, ale sprzedaż nie rośnie, może to wskazywać na problem. Celem Twojej strony powinno być przekonanie użytkownika, który odwiedza ją po raz pierwszy, do zostania Twoim klientem. Strona powinna być zaprojektowana tak, aby przekonać odwiedzających w zaledwie 0,05 sekundy do dłuższego jej przeglądania.
#3
"Według Google, 61% użytkowników prawdopodobnie nie wróci na stronę mobilną, jeśli napotkali problemy z dostępem, a 40% z nich odwiedzi stronę konkurencji."
Jeśli Twoi odwiedzający napotykają trudności podczas przeglądania strony, takie jak problemy z nawigacją czy dostosowaniem do rozdzielczości ekranu, prawdopodobnie nie wrócą na Twoją stronę.
#4
"88% konsumentów, którzy wyszukują na urządzeniach mobilnych biznesy z określonej branży, odwiedza taką firmę lub dzwoni do niej w ciągu 24 godzin."
Lokalne firmy zazwyczaj otrzymują najwięcej zapytań z tego samego miasta. Gdy ludzie szukają informacji na temat takich firm lub powiązanych z nimi działalności na urządzeniach mobilnych, uzyskują wszystkie szczegóły przez internet. Ważne jest, aby jasno podawać swoje dane kontaktowe, aby potencjalni klienci mogli się z Tobą łatwo skontaktować.
#5
"57% użytkowników internetu twierdzi, że nie poleci firmy, która ma słabo zaprojektowaną stronę mobilną."
Niechlujny i trudny do nawigacji design może poważnie utrudnić drogę do sukcesu Twojej firmy. Rekomendacje klientów są niezwykle ważne — zadowolony klient to najlepszy kanał promocji Twojej marki, ale niezadowolony może znacząco zaszkodzić Twojej reputacji.
#6
"38% osób przestaje angażować się w stronę, jeśli jej treść lub układ są nieatrakcyjne."
To, co zamieszczasz na swojej stronie, słowa, które wybierasz, ich ton i powaga mają ogromne znaczenie. Sposób prezentacji informacji o Twojej firmie również przyczynia się do zainteresowania odwiedzających. Jeżeli treść i układ są nieatrakcyjne, 38% osób przestaje odwiedzać Twoją stronę i angażować się w Twoją działalność.
#7
"88% konsumentów online jest mniej skłonnych do powrotu na stronę po złym doświadczeniu."
Odwiedzający, którzy mają złe pierwsze wrażenie związane z Twoją stroną, najprawdopodobniej już na nią nie wrócą. Zadowolenie użytkowników to klucz do zdobycia ich zaufania i przekształcenia ich w klientów.
#8
"39% osób przestaje angażować się w stronę, jeśli obrazy nie ładują się lub ładują się zbyt długo."
Większość odwiedzających opuści Twoją stronę, jeśli obrazy nie są atrakcyjne lub załadują się zbyt wolno. Jak wspomniano, odwiedzający mają cierpliwość zaledwie na 5 sekund. Jeśli Twoja strona potrzebuje więcej czasu na załadowanie i wyświetlenie swojej zawartości, to nie wróży to dobrze dla Twojego biznesu.
#9
"70% małych stron firmowych nie ma wezwania do działania (CTA) na swojej stronie głównej."
70% osób zgadza się z tym, że CTA na stronie głównej lub na stronie zainteresowań zawsze popycha ich do kolejnego kroku. Z drugiej strony, brak CTA może wprowadzać ich w zakłopotanie, jak mają dalej postępować. W rezultacie albo opuszczają stronę, albo mają trudności z odnalezieniem CTA.
#10
"Średnie wskaźniki konwersji na smartfonach są o 64% wyższe niż na komputerach stacjonarnych."
Powinieneś skupić się na użytkownikach smartfonów i stworzyć osobną, przyjazną dla urządzeń mobilnych wersję swojej strony, aby zaspokoić potrzeby odwiedzających. Jest to istotne, ponieważ większość konwersji odbywa się obecnie przez smartfony, a nie przez komputery stacjonarne czy laptopy.
#11
"Gdy odwiedzający wchodzą na stronę główną firmy, 86% z nich chce zobaczyć informacje o produktach lub usługach firmy."
Odwiedzający Twoją stronę internetową lądują na stronie głównej, gdzie oczekują informacji o Twojej firmie, ale przede wszystkim o produktach, usługach, cenach i specjalnych ofertach. Zawsze umieszczaj na stronie głównej ważne i przydatne informacje.
#12
"Na stronie głównej firmy, 64% odwiedzających chce zobaczyć informacje kontaktowe firmy."
Jeśli odwiedzający są przekonani i chcą kontynuować proces zakupu, ale mają pewne wątpliwości, oczekują, że znajdą informacje kontaktowe, takie jak numer telefonu lub adres e-mail, aby mogli natychmiast się skontaktować i potwierdzić swój zakup.
Podsumowanie
Jak stworzyć skuteczną stronę internetową w Koszalinie?
Sprawdź, jak stworzyć skuteczną stronę internetową w Koszalinie, która przyciąga klientów i wspiera rozwój Twojego biznesu.
Dlaczego warto inwestować w stronę internetową w Koszalinie?
Inwestycja w stronę www w Koszalinie to klucz do sukcesu. Zwiększ widoczność i zaufanie lokalnych klientów dzięki profesjonalnej witrynie.
Ile kosztuje strona internetowa w 2024 roku? Cennik, koszty, konkretne ceny strony internetowej
Sprawdź aktualny cennik i koszty związane z tworzeniem strony internetowej w 2024 roku. Poznaj czynniki wpływające na cenę strony WWW. Poznaj konkretne ceny.
12 Statystyk pokazujących “dlaczego posiadanie strony internetowej w biznesie jest tak ważne”
Sprawdź 12 statystyk dlaczego strona internetowa jest tak ważna dla rozwoju Twojego biznesu i jak zyskać dużo klientów dzięki niej.
7 najczęstszych błędów w Wizytówkach Google Moja Firma
Unikaj typowych pułapek w Google Moja Firma i podbij rynek! Odkryj 7 sekretów skutecznej widoczności i reputacji online w krótkim przewodniku.
Wizytówki Google Moja Firma: Najważniejsza wizytówka dla Firm Lokalnych
Dlaczego wizytówka Google Moja Firma w firmach lokalnych potrafi całkowicie odwrócić grę i jest niezbędna w lokalnym biznesie?
Jak Pozycjonować Wizytówkę Google?
Co zrobić, aby wizytówka wyświetlała się wysoko w wykukiwaniach Google. Spraw, aby twoja wizytówka Google zabłyszczała na mapach, a nowi klienci sami Cię znajdą.
Co to jest wizytówka Google?
Wizytówka Google Moja Firma – Narzędzie do zarządzania informacjami o firmie na Google Maps. Dlaczego warto mieć taką wizytówkę oraz jak bardzo jest w stanie ulepszyć twój lokalny biznes?
SEO dla Początkujących: Jak optymalizować swoją stronę internetową
Widoczność w internecie jest kluczowa dla sukcesu każdej strony internetowej. SEO to zestaw strategii i technik mających na celu poprawę pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Jak stworzyć legalną stronę www z polityką prywatności i plikami cookies?
Jak zadbać o to, aby Twoja strona internetowa była legalna oraz dlaczego legalność strony to klucz do budowy zaufania użytkowników i poprawy widoczności w wynikach wyszukiwania.